
Okulumuz kuruluşundan bu yana "İlköğretmen Okulu (1964), Öğretmen Lisesi (1974), Öğretmen Lisesi ve Eğitim Enstitüsü (1975), Eğitim Enstitüsü (1981), Eğitim Yüksekokulu (1982), Öğretmen Yetiştirme Merkezi (1982-1983), Eğitim Yüksekokulu Lisans (1989), Eğitim Fakültesi (1992)” isimleri altında eğitim-öğretim faaliyetlerinde bulunmuştur.
Sınıf Öğretmenliği ise, İlköğretim Bölümü'ne bağlı olarak "Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Anabilim Dalı" adı altında öğretmen yetiştirmektedir.
Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD, CBÜ Demirci Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü’ne bağlı olarak, 1994-1995 öğretim yılında öğrenime başlamış; Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 04.11.1997 tarih ve 97.39.2761 sayılı kararı ile Eğitim Fakültelerinde yeniden yapılanma süreci başlatılmış ve bu çerçevede Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı program içeriği yeniden yapılandırılarak 1998-1999 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci almaya başlamıştır.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programı 4 yıllık bir eğitimi kapsar. Sekiz yarıyıl boyunca öğrenciler öğretim planında belirtilen 240 AKTS (156 kredilik) zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak zorundadır. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programına kayıtlı 400 öğrencimiz bulunmaktadır.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programının amacı, ilköğretim okullarına Sosyal Bilgiler öğretmeni yetiştirmektir. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programından mezun olanlara “Lisans Diploması” ve “Öğretmen” unvanı verilir. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programının temel amacı, öğrencilere, sosyal bilgiler öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlköğretim kurumlarına öğretmen yetiştirmektir. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalından mezun olanlar ilköğretim okullarında öğretmen olarak çalışmaktadırlar. Ülkemizde nüfus ve eğitime verilen önem arttıkça okullarımızdaki öğretmen açığı büyümektedir.
Ana Bilim Dalına 2015 Eğitim-Öğretim yılından itibaren, her Eğitim-Öğretim yılında 100 öğrenci almaktadır. İlk mezunlarını 1998 Eğitim-Öğretim Yılı sonunda vermiştir. 2009–2010 Eğitim-Öğretim yılından itibaren kontenjan 52 kişi olarak yeniden belirlenmiştir.
Ülkemizde 4+4+4 olarak bilinen 12 yıllık zorunlu eğitimin ikinci kademesindeki ikinci dört yılda görev yapan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine büyük ölçüde ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunları, bu alanda ve diğer bilim dallarında öğrenci kabul eden yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilirler.
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

Okulumuz kuruluşundan bu yana "İlköğretmen Okulu (1964), Öğretmen Lisesi (1974), Öğretmen Lisesi ve Eğitim Enstitüsü (1975), Eğitim Enstitüsü (1981), Eğitim Yüksekokulu (1982), Öğretmen Yetiştirme Merkezi (1982-1983), Eğitim Yüksekokulu Lisans (1989), Eğitim Fakültesi (1992)” isimleri altında eğitim-öğretim faaliyetlerinde bulunmuştur.
Fen Bilgisi Öğretmenliği ise, 1992-1997 yılları arasında "Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü" adı altında, sonrasında ise İlköğretim Bölümü'ne bağlı olarak "Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı" adıyla öğretmen yetiştirmiştir.
Fen Bilgisi Öğretmenliği ise, 1992-1997 yılları arasında "Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü" adı altında, sonrasında ise İlköğretim Bölümü'ne bağlı olarak "Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı" adıyla öğretmen yetiştirmiştir.
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Celal Bayar Üniversitesi, Demirci Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Programı, 1964 yılında eğitim-öğretime başlayan Demirci İlköğretmen Okulu'nun Demirci Eğitim Enstitüsü, Dokuz Eylül üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Demirci Eğitim Yüksekokulu aşamalarından sonra 1992 yılında öğretime başlamıştır
Celal Bayar Üniversitesi, Demirci Eğitim Fakültesi'nin bölümlerinden birisi olan "Türkçe Öğretmenliği Programı, Lisans Programı"nda, "alan bilgisi, alan eğitimi" ve "öğretmenlik meslek bilgisi dersleri yer almaktadır. 8 yarıyıl olarak toplam 4 yılda tamamlanan program, "Alan Bilgisi 33, Genel Kültür 14" ve "Meslek Bilgisi 12" olmak üzere toplam 145 kredilik 59 dersten oluşmaktadır. Programda Türk Dil Bilgisi ( Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi, Sözcük Bilgisi, Cümle Bilgisi), Türk Edebiyatı (Eski Türk edebiyatı, Yeni Türk Edebiyatı, Türk halk Edebiyatı), Çocuk Edebiyatı, Dünya Edebiyatı gibi alan derslerinin yanı sıra öğretmenlik formasyon dersleri ile genel kültür dersleri de verilmektedir. Program öğrencilerimiz VII. yarıyılda Okul Deneyimi, VIII. yarıyılda Öğretmenlik Uygulaması derslerini İl ve İlçe Milli Eğitim müdürlüğü ile koordineli olarak Demirci Merkez veya çevre ilçelerin İlköğretim okullarında yaparak kazandıkları bilgileri gözlem ve uygulamalarla pekiştirmektedirler.
PDR (REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK)

Anabilim Dalımız 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında 41 Öğrencisi ile derslere başlamış bulunmaktadır...
Psikolojik Danışma ve Rehberlik, bireylerin kendilerini anlamasına, problemlerini çözebilmesine, gerçekçi kararlar alabilmesine, kapasitelerini en üst düzeyde geliştirebilmelerine, çevresiyle olan ilişkilerini sağlıklı ve dengeli bir şekilde yürütebilmelerine ve böylelikle bireylerin kendilerini gerçekleştirebilmelerine yardım etme sürecidir.
Anabilim Dalımızın Misyonu: Etik ilkeler doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik alanında çağdaş, nitelikli, araştırma becerisine sahip, kendini yenileyen ve empati becerileri gelişmiş psikolojik danışmanlar yetiştirerek, bu psikolojik danışmanların çalıştıkları kurumlarda nitelikli bir hizmet sunmasına yardımcı olmak ve edindikleri bilgileri toplum yararına dönüştürmektir.
Anabilim Dalımızın Misyonu: Etik ilkeler doğrultusunda psikolojik danışma ve rehberlik alanında çağdaş, nitelikli, araştırma becerisine sahip, kendini yenileyen ve empati becerileri gelişmiş psikolojik danışmanlar yetiştirerek, bu psikolojik danışmanların çalıştıkları kurumlarda nitelikli bir hizmet sunmasına yardımcı olmak ve edindikleri bilgileri toplum yararına dönüştürmektir.
Anabilim Dalımızın Vizyonu: Nitelik ve nicelik olarak uluslararası standartlara uyumlu eğitim, araştırma ve danışma sürecinde çağdaş yönelimli, ulusal ve uluslararası düzeyde bilimin gelişmesine katkıda bulunan, çocuk ve gençlerin ruh sağlığını korumayı sağlayacak psikolojik danışmanlar yetiştirmeye çalışan bir anabilim dalı olmaktır.
Değerlerimiz: Doğruluk, Dürüstlük, Adil olmak, Hoşgörülü olmak, Şeffaflık, Liderlik, İşbirliğine Açık olmak, Sorumluluk sahibi olmak, Etik Değerlere bağlılık, Yenilikçi ve yaratıcı olmak.
Değerlerimiz: Doğruluk, Dürüstlük, Adil olmak, Hoşgörülü olmak, Şeffaflık, Liderlik, İşbirliğine Açık olmak, Sorumluluk sahibi olmak, Etik Değerlere bağlılık, Yenilikçi ve yaratıcı olmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder